fredag 5 augusti 2011

Förenings-livet

Jag är medlem i ett par föreningar. Tre, kanske fyra. Självklart har några av dom  med hälsan att göra, eller snarare o-hälsan. Men en av dom är betydligt roligare att vara medlem i. BBB*.  Det är en förening bestående  av tre exklusiva medlemmar. Ledamot Å, ledamot M och ledamot H. Vi har ingen ordförande, ingen kassör och sekreterarposten cirkulerar.  Lite av vitsen är att medlems-antalet inte ökar, det är konstant. Föreningen BBB har funnits i snart 10 år, tror jag. Våra möten äger inte rum med regelbundenhet. Ingen bestämd mötes-lokal. Inga stadgar, inga som jag skriver om här i alla fall.  Dock brukar vi ha en dag-ordning. Samma dag-ordning varje gång faktiskt. Den innehåller 4-5 punkter.Som jag inte heller nämner här, av hänsyn till övriga ledamöter... Samt fika förstås. Nästan viktigast. Ibland slår vi till med mat och vin istället. Dom mötena blir alltid bäst, mest kreativa, och mötes-tiden brukar då inte alls räcka till, vi får bordlägga en hel massa frågor.
BBB är en väldigt demokratisk förening, alla röster är självklart värda lika mycket. Samtliga ledamöter brukar få komma till tals ungefär lika mycket. Beroende på dagens ämnen, kan det  variera hur många inlägg varje ledamot gör, men det brukar jämna ut sig. Nästa möte, om inte förr.
En del människor betalar för terapi. T.o.m. skratt-terapi. Jag har mina möten med BBB. Mycket effektivare, och dessutom (nästan) gratis.
*BBB = Bättre Begagnade Brunetter

2 kommentarer:

  1. AB fab! säger jag om de mötena. När blir nästa?

    SvaraRadera
  2. Underbart!
    Skulle inte klara mig utan er...

    SvaraRadera