lördag 20 augusti 2011

Puma? Jag?

Skratta eller gråta? Svår fråga. Här är bakgrunden.
På en av alla mina cykelturer genom staden, hör jag hur någon ropar, lite snett bakom mig: "Hallå där Puman!" Eftersom det vid tillfället inte fanns någon annan än jag inom hörhåll, fattade jag till slut att det var mig han menade. Aha - smickrande! Hemma igen var jag tvungen att googla på Puma. Till slut hittade jag en annan förklaring än den om stort djur inom lejonfamiljen.
"En Puma är en kvinna mellan 35 - 45. Hon klär sig snyggt och vet hur man för sig. Hon inser att hon är bra som hon är och tar för sig av livet. En Puma är inte bitter på män, och är ett sexuellt toppfynd.. Raggar gärna på yngre män".
Ha! Det är ju som om det var skrivet med utgångspunkt i mig.  Eller? Ja, förutom att åldern kanske skevar lite. Men allt det övriga stämmer ju =).
Att jag inte kan bestämma om jag istället kanske ska gråta beror på mannen som ropade. En mycket överårig, överförfriskad, överviktig representant för det manliga släktet. . Fasen också. När det för en gångs skull händer, kunde det väl ha fått kännas bra.  Men , men , man kan inte få allt. Och som Puma är jag ju inte bitter på män.

4 kommentarer:

  1. Jo, bry dig inte om vem som sat, utan bara att någon sat! Klart du är en puma!! Det är bättre att välja den positiva delen i detta.
    Och det var en trevlig blogg! Har läst lite i början och lite mer av det nyaste inläggen. Och jag håller med dig att visst ska man leva livet och försöka ha kul och se det som är bra trots att man har en svår sjukdom... känner till det väl eftersom jag själv har en svår livslång sjukdom. Det finns tillräckligt med folk som gnäller och gnäller om förkylningar och maginfluensa, men vafan, det går ju över!! Men det är väl så att man måste drabbas själv, innan man inser det viktiga i livet. Så heja heja dig och lev livet!
    heanku

    SvaraRadera
  2. Jo, jag glömde ju... Morden i Midsummer vinner lätt! Brittiska deckare är guld! House har jag tröttnat på, det är liksom samma visa varje gång, nä trist.
    heanku

    SvaraRadera
  3. Jo, du fanns ju på Fixadinblogg. Jag brukar leta på bloggportaler efter intressanta vardaglivsbloggar. Och där fanns du! Det är svårt att hitta bra bloggar, alltså såna som intresserar en. Annars finns det massor av bra bloggar, men man har ju olika intressen.
    Så jag hoppas du fortsätter med din blogg, för jag trivs med den.
    heanku

    SvaraRadera